Subject: Ed: Ujulate määrus
From: Natalja Šubina <[email-masked]>
To: "Liivi Zovo" <[email-masked]>
Date: Thu, 24 Oct 2024 12:27:01 +0300

Tere

Palun lisada vastust DELTA 9.1-1/24/10544-1
<https://delta.terviseamet.ee/dhs/n/compoundWorkflowNodeRef/4b166673-ab39-
4bb3-a8ef-3edfef433506;jsessionid=0933C73192C815CF8C23A02FA02FA7C5>
toimiku juurde (edastada minule teadmiseks).

Lugupidamisega

Natalja Šubina

nõunik

keskkonnatervise osakond

tel +372 7943702

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Terviseamet

+372 794 3500

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]
 <http://www.terviseamet.ee/> www.terviseamet.ee

Paldiski mnt 81, 10614 Tallinn

Käesolev kiri on konfidentsiaalne ning mõeldud kasutamiseks kirja päises
nimetatud isikule/asutusele. Käesoleva kirja mistahes viisil kasutamine
või kopeerimine isiku poolt, kes ei ole märgitud selle adressaadiks, on
keelatud. Kui te olete saanud käesoleva kirja ekslikult, palume sellest
koheselt teavitada kirja saatjat ning kustutada saadud kiri koos kõikide
lisadega.

Saatja: Anu Jaanson <[email-masked]>
Saatmisaeg: neljapäev, 24. oktoober 2024 11:58
Adressaat: Natalja Šubina <[email-masked]>
Teema: RE: Ujulate määrus

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu
saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere,

Suured tänud vastuse eest.

Mul on see standard nüüd olemas ning saan edaspidi sisearhitektidele,
arhitektidele edastada info, et ujulate määruse kõrval kehtib ka nimetatud
standard. Hea on, et selles on juhis libisemsikindlusele olemas.
Esmapilgul hõlmab ta ka olulised alad. Me ise oleme soovitanud basseini
ümber kasutada C klassi libisemiskindlusega plaati, kuigi nii sakslaste
juhised, kui ka antud standard lubab teatud tingimustel ka B klassi.
Kloori sisaldav vesi tekitab plaadile kileja pinna ning tõmbab
libisemiskindlust väga palju tagasi, seetõttu oleme soovitanud C klassi.

Veelkord tänud.

Anu Jaanson

From: Natalja Šubina <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: neljapäev, 24. oktoober 2024 10:26
To: Anu Jaanson <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: Vs: Ujulate määrus

Lugupeetud Anu Jaanson

Pöördusite Terviseameti poole ujulates põrandate libisemiskindluse teema
täpsustamise ja uute normide loomisel abi pakkumisega.

Käesoleval ajal kehtib Eestis Euroopa Standard EVS-EN 15288-1:2018+A1:2024
“Swimming pools for public use - Part 1: Safety requirements for design“.
Selles dokumendis on toodud ohutusnõuded, mis on olulised üldkasutatavate
basseinide projekteerimisel ja ehitamisel. Standard on mõeldud neile, kes
on seotud üldkasutatave ujumisbasseinide projekteerimise-, ehitamise- ja
kasutusevõtmisega.

Muu hulgas on antud standardi punktis 5.6.2 „Libisemiskindlus“ toodud ka
libisemiskindluse määramine vastavalt tähereitingule A, B või C.

Käesoleval ajal on Vabariigi 15.03.2007 määrus nr 80 „Tervisekaitsenõuded
ujulatele, basseinidele ja veekeskustele“ Sotsiaalministeeriumil üle
vaatamisel, ilmselt vaadatakse üle ka § 3 lg 4 sõnastust, mis käsitleb
põrandate libisemiskindlust.

Edastame Teie kontaktid SoM-le, et vajaduse korral saaks teiega ühendust
võtta.

Lugupidamisega

Natalja Šubina

nõunik

keskkonnatervise osakond

tel +372 7943702

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Terviseamet

+372 794 3500

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]
 <http://www.terviseamet.ee/> www.terviseamet.ee

Paldiski mnt 81, 10614 Tallinn

Käesolev kiri on konfidentsiaalne ning mõeldud kasutamiseks kirja päises
nimetatud isikule/asutusele. Käesoleva kirja mistahes viisil kasutamine
või kopeerimine isiku poolt, kes ei ole märgitud selle adressaadiks, on
keelatud. Kui te olete saanud käesoleva kirja ekslikult, palume sellest
koheselt teavitada kirja saatjat ning kustutada saadud kiri koos kõikide
lisadega.

Saatja: Anu Jaanson <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Saatmisaeg: neljapäev, 17. oktoober 2024 17:01
Adressaat: TA Info <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Teema: Ujulate määrus

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu
saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere,

Kirjutan teile Vivarec OÜ-st, mis tegeleb siseviimistlusmaterjalide
müügiga.

Me tegutseme Eesti turul projektimüügiettevõttena juba aastast 1996 ning
töötame igapäevaselt arhitektidega ja  ehitajatega ning tegeleme
materjalide müügiga erinevatele projektidele – lasteaiad, koolid, ujulad
jne . Ehk siis puutume kokku tihedalt teemaga libisemiskindlus
märgruumides ja ujulates.

Eestis kehtib ujula määrus, mille koostamise ajal aastal 2007 tegime ka
omalt poolt ettepanekud selles juhises tuua ära ohutuse tagamiseks
ujulates täpsemad libisemiskindluse nõuded põrandadele. Kahjuks aga läks
määrusesse sisse see üks ja väga üldsõnaline lause:

*	4) Põrandapinnad, kus käiakse jalatsiteta või jalatsitega ning mis
on kokkupuutes veega või millele satub vett ja muid vedelikke, ei tohi
olla libedad. Põrandakattematerjalide valikul arvestatakse võimalusel
standardeid DIN 51130 ja DIN 51097.

Hea,et on seegi, aga see ei anna kahjuks mitte mingeid selgeid juhiseid
põranda libisemiskindlusele, mida ta aga peaks andma, et oleks tagatud
külastajate ohutus.

Sellega seoses kirjutangi. Olen lugenud ajakirjandusest, et seda vana
juhist hakatakse siiski nüüd ümber tegema. Kas on plaanis ka antud teemat
natukene täpsemaks kirjutada?

Küsin, kuna tegelen teemaga igapäevaselt ja pean vastama arhitektide,
klientide, ehitajate küsimustele, mis seda teemat puudutab.

Kui on vaja mingit abi libisemsikindluse teema lahkamisel märgruumides
meie praktikast lähtuvalt, siis oleme seda enam kui valmis andma. Meie
huvides on, et arhitektidel, ehitajatel oleks konkreetsed normid ja
nõuded, millest lähtuda.

Me saame väga tihti neid kõnesid, et mis libisemsikindlus on nõutud
basseini ümber, sees, lastebasseinides jne. jne. On lõppkasutajate
huvides, et ka Eestis oleks kasutusel mingid konkreetsed normed, mitte
üldsõnalised nõuded.

Lootma jäädes.

Parimate soovidega,

Anu Jaanson

Manager, Sales
Member of the Board

Vivarec Ltd.

Kopli 3

Tallinn 10412

Estonia

Phone: +372 53 043173

[email-masked] <mailto:[email-masked]>